tisdag 4 september 2012

Träning!

Ifall någon funderar varför jag tränar så mycket. Vissa tycker jag är knäpp men det beror endast på att jag själv mår bättre både psykiskt och fysiskt. Jag blir inte lika elak när jag tränar. Är lite snällare och mindre gnälllig. Ni kan fråga min man för om jag har en sån dag att jag funderar på om jag skall far och trän eller inte så tycker han att jag gnäller så mycket. Så en gång skällde han ut mig och sa: Lag din röv iväg till gymmet nu så jag slipper höra på ditt gnäll! Nu tror ni säkert att jag blev arg på honom och JO det blev jag ju för jag ville ju ha till svar: Men ta en vilodag idag om du inte orkar. Sen for jag iväg till gymmet å var arg på min man och kom glad därifrån och var full av endorfiner. Så härligt. Så nuförtiden räcker det att han frågar om han skall hålla motivationstalet? Min kära vän Jemppari hade en bra bild på Instagram igår. Jag älskar den texten. "Exercise gives you endorphins. Endorphins make you happy. Happy people just don´t shoot their husbands" Det är så sant att endorfiner gör en glad. Det är oxå ett bra motivationstal. Hahaha

Träningen då. Jag försöker hinna med styrketräning minst 3 ggr per vecka. Body Attack 1 gång i veckan. Beror ju lite på hur jag jobbar eftersom det väljer lite om jag kan far på Body Attack eller inte. Pga att om jag är ledig eller inte när de har dom passen. Till sist ett pass till om jag får det in i min tidtabell. Det kan vara lite vad som helst. På torsdag ska jag pröva Piloxing! Skriver mera om det sen efteråt.




Vad har ni för motivation att far och träna när ni har en dag då ni är trötta men ändå har träningen på schemat?

Jag har:

- Motivationstalet av mannen!
- Thailandsresan vill man ju vara snygg till ;)
- Det är så skön känsla efter ett träningpass
- Jag vet att jag själv mår bättre bara jag kommer mig iväg till gymmet
- Jag blir inte starkare av att ligga på soffan!

Men det är såklart viktigt att ha vilodagar oxå så kroppen får återhämta sig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar