fredag 7 september 2012

Fredagsträning

Dagen började med shopping tillsammans med syster. Inhandlade endags två basic t-skjortor. Ingen större shopping. Sen gick vi och åt lunch till den italienska restaurangen i stan. Ja och deras lunch buffé var makalöst god. Jag skulle ha kunnat föräta mig på den... eller det gjorde jag ju. Till kaffet bjöd de på crossainter med choklad och sylt i. Så goda. Som tur var fick man endast ta en halv, vilket räckte mycket väl. Sen efter att min mage var i exploderande tillstånd var det dags för fredagsträningen.
Gymmet väntade på mig. Oj hur ska det gå när maten är upp i halsen. Jo det gick bättre än förväntat. Jag hade ju lurat min f.d. kollega Sofia till gymmet så det var ju bara att laga sig dit. Men oj vad 5 min löpning var tungt när matkoman slagit in. Men duktiga var vi ju och tog ett ordentligt styrkepass. Sen var det ju ett tag sen vi tränade senast så mycket skvaller blev det däremellan oxå. Men det kändes som jag glömde bort mer än hälften att berätta... så brukar det ju vara när man inte setts på ett bra tag. Sen hör det ju till när vi styrketränar att Sofia skall vara lite arg på mig när jag lurar henne på tyngre vikter än hon brukar ha och jag lite sur på henne när hon fuskar med räkningen för hon kan endast räkna till 14 å inte 15. Jo det gör hon ibland och hon vet om det. =) Men ändå tycker jag om henne!
Nu är klockan 18 på fredagskvällen om lunchen känns ännu i magen. Hur ska det bli någon kvällsmat i vårt hus ikväll? Tror det blir lite rester från igår. Sallad och kyckling. För imorgon bär det av till Jeppis för parmiddag. Så då vet jag att jag får en underbar middag och jag har på känn att efterrätten innehåller choklad för det hör lite till. Men är det inte choklad i den så är jag glad iallafall för A-S brukar var super på efterrätter. Får berätta mera om den utflykten senare. Ha en trevlig helg.


2 kommentarer: