söndag 2 september 2012

Inga ursäkter bara lat.

Nu har jag varit lat med bloggen, började bra men nu blev det nog många dagars uppehåll. Kommer ju inte riktigt ihåg vad som hände mitt i veckan. Åtminstone så har jag tränat i torsdags. Hade ett kanonpass!
Gjorde styrketräning med extra mycket vikter. Benpressen så höjde jag från 100 till 110 och det gick bra. Hade som mål att höja på alla lite iallafall. Kände mig på topp och det var hur kul som helst när man märker att man orkar. Just det jag var dessutom helt ensam i gymmet till en början men i slutet av min träning var vi hela fyra personer. Ingen tycks tycka om morgonträning eller inte många iallafall.
Resultatet av träningen blev förståss en helt sjuh*l*e*es träningsvärk. Men underbart.

På lördagen hade jag och min man bestämt oss för att gå på bio. Så vi tog en bit mat på stan innan. Vi var i så god tid att min man tyckte vi skulle gå via filmuthyrningen och köpa lösgodis! Den som känner mig så vet att jag hatar lösgodis. Tycker det är fruktansvärt för det första att det finns så mycket att välja på, det andra man vet inte hur det smakar, det tredje det smakar socker. Jag handlar typ en gång i året lösgodis och det beror nog oftast på att någon lurar mig in och köpa, men ja jag äter det själv. Kommer hem och äter tre godis sen lämnar påsen på soffbordet i en vecka och det slutar med att min man äter upp den. Hur blev det denna gång då? Jo jag gick och plockade i min påse. Fick komentaren av min man: Du plockar ju hela tiden men det är ju inget i påsen. Så han betalade min påse på hela 1,32€ det var mycket för mig.



Sen gick vi iväg till bion och kommer upp och inser att det är en låååång kö som sträcker sig ut i trappan. Vi inser att de i Vasa tydligen på lördagkvällar endast har öppen en kassa! Det är ju smart när 4 filmer börjar samtidigt samma klockslag. Vi blir sura och kör hem istället och äter vårt godis och ser på inspelade serier.


Men jag känner mig nästan stolt över att jag åt ju upp halva påsen med godiset på lördagskvällen. Sen kämpade jag med resten under söndagen och jag tror det var världshistoriens första gång för mig att äta upp en godispåse på två dagar. JA ni tycker säkert det låter konstigt men jag är ingen person som vräker i mig lösgodis. Bjud mig hellre på chips och den påsen räcker oxå en vecka om jag äter den själv. Men det fanns nog andra som var intresserade av godiset oxå.


Söndagen blev en utfärd till Stundars höstmarknad tillsammans med familjen jag kallar till Cirkus Vasa! Trevlig marknad och goda grisar har de där. Sen träning på kvällen förståss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar