lördag 15 september 2012

Insamlingar!

Jo jag tycker om pengainsamlingar som är seriösa. Röda Korset hade insamlingar igår över hela staden. Jo dem understöder jag gärna. Vet inte om det var hungerdagen men åtminstone så var det en insamling för något. Smartaste draget var när de hade insamlingen på en fredag som råååkade dessutom för många vara lönedag. Där hade de tänkt till! Sen att ha skolelever som står ut i blåsten och regnet, tyckte man ju nästan synd om dem. Så med tanke på sympati och känslan av att man är rik var det bara att ge dem en slant eller två. Jag gav lite pengar åt en kille som stod utanför en sportaffär och frös. Han hade mössa på huvudet! Klok kille. Men glad blev han för det var inte många slantar i hans insamlingsbörs. Han tackade och önskade mig en trevlig fortsatt dag. Sen var det ungdomar som fick stå på insidan i köpcentret men dem tyckte jag inte synd om så de fick inte några slantar. Dessutom stog e i en klunga på 10 st. Bästa draget var väl att stå bredvid en Otto automat när det är lönedag. Tycker Röda Korset kan ha flera hungersdagar per år så mera människor skulle ge lite slantar åt de som behöver det.



Tycker de skulle kunna börja med denna typ av insamling oxå eftersom jag aldrig har några pengar i min börs:



Då skulle iallafall jag ge mer eftersom jag skulle ha så dåligt samvete att säga några euron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar