torsdag 13 september 2012

Fustra PT-timme

På gymmet fick jag möjligheten att testa på Fustra Personlig Träningstimme. OJ vilken upplevelse! Jag körde Fitnessfighten i maj som är uppbyggd på Fustra-metoden. Men dagens upplevelse var samma övningar men jag fick konstatera att jag gjorde dem fel hela månaden. Idag hittade jag muskler som jag inte tidigare aktiverat. Jag som trodde att det gick bra i maj med resultaten -3,2 kg och -9 cm i midjan fick nog bara konstatera att bättre kunde det ha blivit ifall jag hade varit på en Fustra PT-timme innan FF. Bara att stå på crosstrainern var en helt ny upplevelse. Den som jag har tyckt varit så enkel och satt mycket motstånd var plötsligt tung när man gjorde den rätt och efter 5 min rann svetten av mig. Det är så mycket att tänka på när man går på gymmet. Viktigt för att undvika skador i längden. Eftersom jag har problem med ryggen så skulle det verkligen vara bra för mig att bygga upp musklerna runt skelettet. Jag tror att alla skulle någongång behöva satsa på sin egen kropp eftersom vi endast har en kropp och den går tyvärr inte så enkelt att byta ut. Efter timmen kändes det även som hållningen ändrats. Är ju annars själv som ringaren i Notre Dam men det kändes som jag gick rakare efter träningen. Plus att ikväll känns det som att jag kommer ha en ordentlig träningsvärk imorgon. MEN så skönt när det känns att man gjort något och rätt.


Jemppari och Kaaja Vi får göra om Fitness Fighten! Eller åtminstone jag!

2 kommentarer:

  1. Du får komma hit till Åland och visa då! :) Ser ingen annan utväg. ;)
    Intressant faktiskt. Jag vill också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men det är så lång väg. Träningsvärken var så underbar än idag. Tror nog nästan jag måste ta några timmar. För jag är så imponerad. Man använder mycket mera de inre magmusklerna och ryggmusklerna än jag tidigare gjort. De akriveras mycket mera.Funderar på en 5 veckors träning. Du sku kunna gå Fustra PT utbildningen tycker jag!

      Radera