söndag 2 september 2012

Ett litet mattips!

Jag var igår till den mexikanska restaurangen i Vasa som börjar på A och slutar på marillo. Där åt jag Scrimp pocket. Det har jag inte ätit tidigare. Jag var lite besviken för räkorna var kalla men annars helt ok. Pocketen innehöll sallad, räkor, créme fraiche och någon stark sås. Ingen större smakupplevelse. Franskan var som de brukar och majonäsen supergod. När jag satt där så kom jag på att det här kan jag ju göra bättre hemma själv. Så jag tog tag i saken själv och handlade idag ingredienser. Hittade i frysdisken räkor som var marinerade i vitlök och örter. Jag hettade upp dem. Så i min Scrimp pocket så fanns det:

Fullkornstortilla
Räkor med vitlöks och örtmarinade
Avokado
Majs
Stark salsasås
Sallad
Créme fraiche



Jag kan varmt rekommendera den för den var godare än restaurangens och kändes hälsosammare utan franskan. Men som man alltid lyckas med när man gör tortilla. Fyller den överfull så hälften av innehållet faller på tallriken. Det hör som lite till!


1 kommentar:

  1. Mums, ser jättegott ut, tack för receptet ska nog prova det snart!

    /Jennie

    SvaraRadera