fredag 28 september 2012

Träning, kost och annat.

Hej hallååå!

Då har det gått en arbetsvecka igen. Den har varit fullspäckad med utmaningar.  Både på jobb och fritiden. Eftersom jag inte skriver om mitt jobb så  får jag ju skriva om min fritid. Jo jag har förståss tränat det har ni säkert räknat ut vid detta laget. Jag har hela vecka gått och varit rädd för att jag skall bli förkyld eftersom precis alla andra är förkylda nu. Även min man har varit ordentligt förkyld så peppar peppar jag har bara väntat på att det skall slå till hos mig. Men ännu har jag klarat mig (knack knack ta i trä). Förutom att jag var och fixade mig nya naglar igår så har jag även ändrat på min träning.



Jag har anlitat en Fustra PT.

De som känner mig vet att i majmånad körde jag Fitnessfighten via World of Shape på nätet som är uppbyggd på Fustra metoden. Det gick ut på att träna i 30 dagar och äta enligt ett kostprogram. Tanken var att hålla sig på 1500 Kcal per dygn i 30 dagar. Jag fick resultat jag var fruktansvärt nöjda med. -3,2 kg och hela -9 cm i midjan, Å då är jag inte överviktig. Det var mycket bra övningar och jag konstaterade att de var effektiva. Vissa tyngre än andra. Sen efter månaden kom så kom även någon sorts sommar. Å jag älskar jordgubbar och glassar i olika varianter. Vi åt överlag helt hälsosamt här hemma. Mycket grillat med sallad till. Nypotatis någongång men det var inte ofta. Sommaren har sina nackdelar med smygande kalorier. Jag fortsatte flitigt att träna 5 ggr per vecka. Under tiden jag körde FF så sov jag otroligt bra och kände mig utvilad efteråt även fast jag steg upp kl 5.45 på morgonen. Samtidigt som blodsockret hölls jämnare när jag åt 6 gg per dygt. Både mentalt och fysiskt mådde jag bättre under den tiden.

För någon vecka sedan hade de reklam på gymmet att man får testa på FUSTRA PT timme. Det vill säga en timme med personlig tränare som kör samma metod som jag kämpat på med nu i ett halvår. Ja tack allt som är gratis måste man ju pröva på. Jag fick min provtimme och konstaterade att ALLA övningar jag gjort i maj under tiden jag körde FF så har jag gjort fel. Fel hållning TOTALT. Gud så skit jag varit. Det var som en ny upplevelse. Jag måste säga att jo FF är bra men ta ett par PT timmar före så du vet hur rörelseran skall göras och så att någon ser på när du gör dem. Eftersom jag har förslitningar i ländryggen och jag vill inte att det skall förvärras under åren så beslutade jag mig för att ta Balance progammet på 10 timmar för att bygga upp korsetten och min hållning. Jag kan erkänna att jag går som ringaren i Notre Dame



Så jag tänkte satsa på min rygg och investera i PT timmar för att förebygga ryggproblemen. Så jag började i onsdags med att ställa mig på en våg som räknar ut allt man vill veta och allt man inte vill veta. Min rekomenderade vikt var jag 600g ifrån så det är jag helt nöjd med. Men alltid kan man ju önska sig mer muskelmassa och mindre fett% det drömmer väl de flesta om. Nu skall ni inte bli bekymrade över att jag skall banta för det gör jag inte utan äter hälsosammare och tränar bättre. Jag äter normalt men tänker mera på vad jag stoppar i mig. Samtidigt så funderar jag varför man måste stoppa i sig en massa socker som kroppen inte behöver. Jag tycker att min mat är god och jag behöver inte ha så mycket socker bara jag vänjer mig vid det. Choklad kan jag önska mig någongång sådär en gång i månaden på de röda dagarna.
Så nu har jag ätit ikväll en torilla med kyckling och grönsaker. Fruktansvärt gott fast jag fick lämna bort de godaste såserna. Så nu får jag fortsätta dricka mitt vatten med lime sålänge de andra här i huset dricker öl förutom de fyrbenta för de blir endast serverade vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar