söndag 9 september 2012

Lördagens fantastiska middag hos paret Finell!

Jo det stämmer det var en fantastisk middag vi fick igår. Jag drömmer om den ännu. Kommer inte riktigt exakt ihåg hela menyn jag fick uppleva men här kommer kvällen i bilder.

Dukningen:



Ekologiskt ska det vara!


 


Förrätt: Potatis och purjolökssoppa! Serverades med lantbatongbröd


Så himla gott, fast jag var skeptisk innan men den var så bra smaksatt.


Varmrätt: Nötkött marinerad i öl


Serverades tillsammans med hasselbackspotatis och hemgjord kantarellsås.


Sen tänkte jag glömma salladen med mozarella


Sen när allt var på tallriken såg det ut såhär:


Jag kan ju berätta för er att köttet var helt underbart gott, så bra tillrett fast kocken själv inte var helt nöjd. Kantarellsåsen drömmer jag om fortfarande men jag fick höra att det var "ingen" grädde alls i den (väldigt mycket). Men det var värt det! Vissa kan tycka att kantareller ger en järnsmak men jag kan meddela inte denna kantarellsås!. Den smälte ihop med potatisen och köttet så bra. Jag kan säga att det var nog bättre än vilken restaurang som helst. Nu ska ni verkligen vara avundsjuka. Börjar känna lite press inför nyårsafton när jag skall laga tre-rättersmiddag åt samma sällskap. 
När vi ätit varmrätten var jag proppmätt men jag ville bara äta mera. Jag brukar alltid säga att jag har ju efterrättsmagen kvar med den fanns inte igår. Som tur tog vi en paus i ätandet innan vi fick kaffe och efterrätten.

För den var inte att leka med!

Efterrätt: Toblerone cheesecake med hallonsås!




serverades tillsammans med kaffe samksatt med 20% chokladkaffe om jag minns helt fel.


Glömde jag säga att de bjöd på Österrikisk och Tysk choklad!


Sen får vi ju inte glömma underbara Bella den lurviga söta 11 åriga pudeln som fick tvångsgosa med mig!



Pias famn var oxå godkännd!

Tusen tack paret Finell för den underbara middagen och sällskapet!
Tiden går bara för snabbt när vi träffas men roligt och trevligt det har vi!

Kvällens skratt löd som följande:

Vet ni vad erotisk roulette är???
Jo, det är när en karl stängs in i ett mörkt rum med 10 nakna kvinnor och en av dem är hans...

...svärmor!






1 kommentar:

  1. Såg ju riktigt gott ut;) Och trevligt som alltid hade vi:) Tack för sällskapet!

    SvaraRadera