torsdag 1 november 2012

Fitnessfighten vs. Saarioinens maletköttpizza!

JA Alla som känner min underbara man vet att han lever på Saarioinens maletköttpizzor som mellanmål. MEN det skall inte vara någon annan sort av maletköttpizzorna, Atrias går inte. Inte heller någon annan av Saarioinens pizzor heller. Han bara älskar dem å pizza överlag. Han kommer till och med ihåg sin första tugga av en kall maletköttpizza när han var 11 år hos sin bästa kompis. Den var kall eftersom de inte hade lov att använda micron. Min man har ätit dem dagligen sedan dess nästan iallfall, ibland två per dag. Förutom den senaste tiden när han har varit på avvänjning inför Fitnessfighten. Å pga att han insåg att de blivit 50 cent dyrare! Då han sku veta hur länga jag har handlat dem för det priset! grrr... Jag körde FF i maj och min man blev motiverad att göra det oxå. Efter antal förkylningar och annan träning så har han Idag tagit det stora steget och börjat med FF. Vid ett skede i augusti så lovade jag att blogga om kryddningar till Saarioinens malettköttpizza under tiden som han kör FF. Vilket betyder att jag är ju tvungen att hålla vad jag lovat. Så från och med idag kommer det att vara dagens kryddningar på bloggen i 30 dagar frammåt! Eftersom min man inte får äta dem under tiden! Å nej jag kommer inte att sätta dem i min mun för jag tycker inte att pizzorna är goda för betalt heller.


Lite Ironiskat när de har tillverkats sedan samma år som min man är född.

Dagens kryddning på pizzan är: Oregano! 




2 kommentarer:

  1. Nu ska vi inte tycka illa om Saarinen, vi fick ju se i somras att den även kan användas som snittar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå Saarinens har jag inte hört talas om och de snittarna smakade för j*****t.

      Radera