fredag 26 oktober 2012

Snöigt och träning

Ja nu har den första snön kommit för denna vinter. Som vi väntat eller NOT. Vilken tur vi hade med att byta vinterdäcken på bilen. Å tack till Foreca som för en gång skull hade spått rätt väder. I tisdags böt Jag däcken på bilen medan min förkylde man stod och kockade vid spisen. Känns lite som fel ordning på sysslorna här hemma. Ja men jag fick nog handledning vid däckbytet. Min man har alltid så roligt när jag byter däck för jag kommer aldrig ihåg åt vilket håll det var man skulle vrida upp muttrarna så jag brukar använda en fras ur That 70´s show. Righty tighty lefty loosey. Det fungerar alltid.



Träningen då! Jo igår lurade jag min kollega Sofia att komma med på Piloxing. Känner jag Sofia rätt så visste jag före att hon kommer absolut inte att tycka om Piloxing men vad gör man inte för att lura sina vänner att röra på sig... och rätt hade jag! Idag blev det att träna Fustra på egen hand. Har endast en gång kvar med PT:n och det är på måndag. Tycker det är så sorgligt för det är så roligt och mycket tyngre att träna med PT.  Får det inte att ta lika bra själv. Men det är bara att träna vidare. Övning ger ju träning eller tvärtom.


Hittade en bra bild för träningsmotivation eller orsak att börja träna eller något annat som passar till sammanhanget.


Mitt tecken är att jag ska slänga mig på soffan nu och festa till det på fredagkvällen med ett glas bubblit vatten. Se en film sen gå och lägga mig och vakna imorgon av mig själv inte av en f**bannad väckarklocka. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar