torsdag 4 oktober 2012

Svettigt att träna med PT

Idag var det en härlig träningsdag. Fick mig riktigt ordentligt. Men såååå härligt!!!
Jag har en känsla av att min lååår kommer att må fint imorgon. Känns oxå som magen blir snyggare med tiden med tanke på hur mycket den tränas nu. Det är en grym teknik med att stå på crosstrainer på rätt sätt!

Skulderbladen ihop, axlarna ner, skrynckla magen och spänn den så mycket som bara går, hälarna skall gräva sig fram och tyngdpunkten skall inte vara för lågt utan tänk att någon drar i ditt huvud, blicken framåt lite uppåt och sen var avslappnad i armarna, nacken och käkarna! Detta är inte lätt att göra och tänka på allt samtidigt. Glömde säga att huvudet skall vara blixt stilla. Å kom ihåg att andas in genom näsan och ut genom munnen. Därför är det bra att ha någon som står och säger varannan sekund vad man inte gör. Bättre har det börja gå, hon säger inte hela tiden. Men när man blir trött så märker jag att det blir allt svårare. Så effektivt!

Känslan när man tränar är så skönt när det riktigt bränner i musklerna och till sist skakar de. Då vet man att man tränar ordentligt. Känslan efter träningen är ännu bättre! Känlsan av att tagit ut sig tycker jag är en härlig känsla när man känner att musklerna fått sig en omgång. Sen är det trevligt att fara hem å äta och slänga sig på soffan. Känna den pirrande känslan av att musklerna jobbat hårt. Vad tycker du är härligast/bästa med träning?






Hittade en rolig bild! Får vara dagens skrattbild:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar