söndag 25 november 2012

Det närmar sig juletider...

En vecka kvar till första advent. Jag älskar juletider. Det är så fint och härligt när det är mörkt och jag får tända på ljus. Vi tog och städade på fredagen och när jag kom hem från jobbet på lördagen så var julbelysningen upphängd i alla fönster. Jag kom just fram till att jag börjar vara sen med julförberedelserna. I mitten av november brukar jag börja handla mina julblommor och jag har iår handlat 0. Några julklapparna brukar vara handlade redan. Men snart får jag sätta igång. Jag brukar alltid tidigare göra mina julkort själv... men ifjol blev det inte så. Får se hur det blir i år! Beror lite på inspirationen tror jag. Här kommer lite juldekorationer jag har börjat pynta huset med.


Stjärnan i vardagsrummet!


Glasboll med led-slinga i finns i datarumsfönstret och i köksfönstret.


Led- krans i sovrummet



Å såklart Nykaabistjärno åt mannen i hjälpköket!


Köpte två underbara tomtenissar i fredags som jag bara inte kunde motstå!
Är de inte ljuvliga? Den till höger har ju hjärtan på sin luva!

Har ni börjat pyntta ännu eller väntar ni tills senare?





1 kommentar:

  1. Vilken fin stjärna den vita är! Nyykaabi-stjäänon passar i hjälpköket. ;)

    SvaraRadera