söndag 2 december 2012

Lillajulsfirande i bilder.

Blev bjuden på underbart god mat vid paret Finells igen. Jag rullade ut därifrån och herren i huset smyghällde sprit i mitt snapsglas därför var det bra att vi fick övernatta. Sitt inte bredvid honom. Sen har paret x antal hundvalpar som var helt juvliga. Ja jag blev valpsjuk.


Ekologisk snaps!



Förrätt!


Älgkalv och ko till varmrätt!


Franska potatismos toppar eller vad de kallas!


Sallad med mozarella!


Nybakt italienskt bröd!


Å allt på samma tallrik!


Efterrätt Creme Brulee!


Mini muffins med vitchoklad! Skulle jag inte varit så mätt skulle jag ätit upp alla!


Sen lite lek och bus med valparna! Min näsa!




E jag inte söt och oemotståndlig!


Maya håller koll på sina valpar.


Tror detta är Tilda!


Helmer var oxå med och busade med valparna!


Thilda och jag tog oss en svängom på dansgolvet.!


Selma (tror jag) ville oxå va med på middagen.


Men trogna Bella satt i min famn hela kvällen!

 Sammanlagt har det varit 17 hundar i detta hus + två katter. Maya fick 12 valpar men nu var ca 8 av dem kvar resten har farit till nya ägare. Valparna var så juvliga å vi kom bra överens. Tack paret Finell för en fin kväll och en skön säng att sova i och trevlig frukost!




3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jo fanns nog risk att en valp skulle följa med i handväskan ifall inte min man skulle varit glädjedödaren.

      Radera
  2. Äsch, alltid ska nån komma och förstöra glädjen. Gissar att han kom med realistiska argument och fakta och annat sånt tråkigt.

    SvaraRadera