söndag 9 december 2012

Ja vart tar alla dagar vägen denna månad?

Vad tiden går. Först är det en vecka sen jag bloggade senast fast det känns som igår. En massa saker har hänt men jag minns ju inte hälften av dem och i dag är det andra advent. Självständighetsdagen firade jag med bal på slottet! Tog på mig balklänningen och satte på tv:n nästan iallafall. Började dagen med att gå på kvinnornas julmässa som traditionenligt skall tillbringas med systern. Där köpte jag fikonsylt och självständighetsbakelse.


Morotsmuffins med frosting på. 
Den var god men frostingen gick inte att äta var för sött.

Efter julmässan var det dags att bege sig hemmåt för att slänga i sig maten och muffinsen för att sen bege sig till slottet.

Följande morgon imponerade jag på mig själv och andra tyckte jag var fullständigt tokig. Jag steg upp kl 5.45 drog på mig träningskläderna och begav mig till gymmet för ett pass Body Attack 45 min. Eftersom jag började jobbet kl 8 för vi hade tema/tyky dag så bjöd de även på frukost. Hade satt in en beställning på rågbröd och det fick jag.


Klart tränat kl 7.30 för dagen.

Sen hade vi återupplivning på schemat och vår patient/kollega Anne dockan skulle ha dött. Deffibrillatorn fungerade inte samt att det fanns fel slangar till syreappareten. Samt att det tog en stund att fatta vad som hände. Men jag hoppas att det aldrig händer i verkligheten. Sen fortsatte vi med att äta mera och leka lekar. Som pris fick vi en tygbit som man kan göra till mössa. Därav bilden på lilla my.


Vi avslutade dagen med att ha julfest eller pikku joulu kalla det vad du vill. Men där berättar jag inget, bara att visar en bild på hur snygg jag var... ha ha!

Jag i guldglands på fulfesten.

Nu ska jag sluta skryta och bege mig till gymmet för ett pass med Body Attack och lite gym efteråt! Trevlig söndag!

Sen får jag ju gratta mig själv på namnsdagen eftersom ingen annan har kommit ihåg mig! Fick alltid höra när jag var liten att på Anna dagen ska man sätta lutfisken iblöt. Förstod inte varför då.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar