fredag 24 augusti 2012

Vaknat på fel sida idag...



Idag började dagen med att jag försov mig. Kollade klockan igår innan jag gick och lade mig att den var ställt på 7.30 för planen var att jag skulle cykla till gymmet och vara där klockan 9.00 senast. Jag fick en puss av min man kl 7 när jag fortfarande sov för han for till jobbet. Sen somnade jag om och drömde om luciatåg och några ur släkten var med oxå. Eller min man delade ut "kokosbollar" eller wienerbread som det kallas i Sunes sommar. Varför han gjorde det vet jag inte. Vad jag själv gjorde med i luciatåget vet jag inte för dessutom var det sommar. Ibland kan man bara drömma för konstiga saker. Sedan vaknade och insåg att klokan är 8.20 .... då ska jag var redo att hoppa på cykeln redan. Snabbt upp, ät frukost, packa väskan, borsta tänderna och ge katterna mat, åååå de tar ju extra länge för dem att äta just idag när jag har bråttom!
Nå ja till sist fick jag hoppa i bilen och köra till stan... mina planer gick inte som jag planerat. Jag kommer till gymmet 09.10 och härliga Eeva frågar hur jag har det och jag svarar att det inte börjat så bra. Springer på löpbandet yess! check

Träningen då. Jo den gick bra fast jag var stressad och irriterad hela passet. Tog ett gympass idag med tyngre vikter och färre repetitioner. Tränade endast 65 minuter. Men det var svettigt och härligt. Sen i duschen och ut på stan för att trösta mig med att köpa en träningstop som jag dräglat över en tid.



 Lunch på stan och sen iväg till jobbet. Kommer hem från jobbet och hittar en lapp i postlådan att ett leveransföretag har idag försökt leverera ett paket åt mig (som innehåller mera träningskläder). På lappen står det att de prövar på nytt på måndag men om man inte är hemma kan man gå snällt in på deras hemsida och ändra dagen. Sagt och gjort. DET GICK DET JU INTE. Så snart bor det i detta hus KONSUMENT ANN! Det gick heller inte att skicka mail till företaget och klaga! Ja å nej jag är inte så handikappad på datorer så jag inte vet hur man skickar mail. Men jag tror jag skall försöka pånytt imorgon att klaga alltså. För jag förstår inte att leveransföretag tror att någon är hemma kl 13.10 på en fredag??? Nä nu får det räcka jag blir så irriterad..... bäst att dra täcket över huvudet och vakna på rätt sida imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar