onsdag 29 augusti 2012

Konsument Ann slår till igen!

Ja hur gick det med paketet. Jo efter mycket om och men så fick vi iväg skickat ett email till leveransföretaget. Eftersom de inte kunde ge ut någon mailadress direkt utan man skulle fylla i ett idiotisk formulär. Vi skrev att jag vill ha mitt paket på tisdag efter kl 15 för då är jag hemma. Det stod på hemsidan att de GARANTERAR svar inom ett dygn. Hur blev det med det då... jag har inte fått något svar än. Men paketet kom ändå på måndag och som tur var så var min man hemma för att kvittera ut det. Suck... tror inte jag beställer nå flera gånger.

Ja men nu slår konsument Ann till igen!

Jag har funderingar över tidningsprenumerationer! Är det inte så att om man prenumererar på en tidning så ska det vara billigare att få den hem i postlådan än att köpa den i butiken? Så trodde jag.... men tydligen inte med svenska tidningar gäller det. Jag läser tidningen Fitness Magazin.



Jag kollade att ett lösnummer kostar i affären 8.80€ och utkommer 14 ggr per år. Har jag inte helt fel så blir det i året 123,20€ och vad vill de ha för att man prenumererar på en tidning i ett år.... JO 215,02€ !!!! Det blir 15.36€ per nummer för att få hem den i postlådan. Vill de inte ha prenumeranter??? Nog för att jag annars inte är snål, för det hör till min man.... så sa prästen i kyrkan... men detta är ju helt otroligt! Skall jag betala 91.80€ mera för än tidning eller skall jag vänta tills jag kan köpa lösnumret?

Vad kostar tidningen i Sverige då Jo 749 kronor för 14 numror och 69.50 kr för ett lösnummer.... Blir ju bara deprimerad över att tänka på vad det blir i euro!

Jag tycker verkligen att det är en superbra tidning men jag betalar inte 91.80€ mera föra att få hem den i postlådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar